Kevätkausi 2019

1.4. alkaa ensimmäiset harjoitukset kevätkaudella. Kevätkausi kestää 30.6.2019 asti.

Ennen kevätkauden harjoitusten alkua, pidämme infotilaisuuden kaikille luistelijoille ja huoltajille. Tarkemmat tiedot tilaisuudesta tulee mahdollisimman pian nettisivuille ja sähköpostiin.

Lisäinfoa treeneistä löydät tämän sivun alapuolella.

 

MAANANTAIRullaluisteluPirkkolassa
Luistelukoulu 5-10vklo 18.00-18.45Teemu Ylänen
Juniorit 8-12vklo 18.00-19.00Carolien Hunneman
Haastajat 12-16vklo 19.00-20.00Carolien Hunneman
16+ treeniryhmäklo 19.00-20.00Carolien Hunneman

Rullaluisteluharjoitukset alkavat toukokuussa.

TIISTAIKuivaharjoitusPirkkolassa
Luistelukoulu 5-10vklo 18.00-18.45Carolien Hunneman/Ville Ahonen
Juniorit 8-12vklo 18.00-19.00Carolien Hunneman/Ville Ahonen
Haastajat 12-16vklo 18.00-19.00Carolien Hunneman/Ville Ahonen
16+ treeniryhmäklo 18.00-19.00Carolien Hunneman/Ville Ahonen

 

KESKIVIIKKORullaluisteluPirkkolassa
Luistelukoulu 5-10vklo 18.00-18.45Teemu Ylänen
Juniorit 8-12vklo 18.00-19.00Jani Suihkonen
Haastajat 12-16vklo 19.00-20.00Joel Vähä-Salo
16+ treeniryhmäklo 19.00-20.00Joel Vähä-Salo

Rullaluisteluharjoitukset alkavat toukokuussa.

TORSTAIKuivaharjoitusOulunkylässä
Luistelukoulu 5-10vklo 18.00-18.45Kaj Humisto
Juniorit 8-12vklo 17.00-18.00Kaj Humisto
Haastajat 12-16vklo 17.00-18.00Kaj Humisto
16+ treeniryhmäklo 17.00-18.00Kaj Humisto

 

PERJANTAIMäkitreenitMalminkartanon mäki
Juniorit, haastajat ja 16+klo 17.00-18.00Carolien Hunneman

 

LAUANTAIPyöräilylenkkiPirkkolasta
Juniorit, haastajat ja 16+Lähtö klo 9 (1,5-2h lenkki)Carolien, Pekka, Janne, Merja

Pyöräilylenkit alkavat toukokuussa.

SUNNUNTAIShort TrackKonalan jäähallissa
Juniorit, haastajat ja 16+klo 19.15-21.15Kaj Humisto ja Nikita Sokolov

Pidettävät kerrat: 10.3, 31.3, 7.4 ja 21.4.

SUNNUNTAIRullaluisteluPirkkolassa
Juniorit, haastajat ja 16+klo 18.00-19.30Teemu Ylänen ja Jani Suihkonen

Rullaluisteluharjoitukset alkavat toukokuussa.

Heinäkuussa ei pidetä harjoituksia. Syyskausi alkaa 5. elokuuta. Syyskauden rullaluistelu- ja pyöräilyharjoitukset loppuvat syysloman aikana, kuivaharjoitukset jatkuvat jääkauteen asti.

 

Rullaluisteluharjoitukset

Luistelukoulun rullaluisteluharjoituksessa opit luistelun perustaitoja, jotka soveltuvat jääkiekon, jääpallon, taitoluistelun, pikaluistelun ja roller derbyn harrastamiseen. Harjoitukset ovat leikillisiä, hauskoja ja lasta rohkaisevia harjoitteita.

Pikaluisteluharjoitusryhmien rullaluistelutreenit parantavat luistelutekniikkaa, luisteluasentoa ja (vauhti-) kestävyyttä. Harjoitukset ovat urheilullisia ja tukevat kaikkien luistelulajien harrastamista.

Rullaluisteluharjoituksiin tarvitset rullaluistimet ja kypärän (pakollinen), ja suosittelemme lisäksi polvi- kyynärpää- ja rannesuojia. Emme pidä rullaluisteluharjoituksia, jos rata on märkä (liukas!), tällöin pidämme kuivatreenit. Juomapullo on hyvä myös ottaa mukaan treeneihin!
 

Kuivaharjoitukset

Luistelukoulun kuivaharjoitukset koostuvat monipuolisista ja leikillisistä juoksu-, hyppy- ja luisteluimitaatiotreeneistä, jotka tukevat koordinaation, tasapainon ja kehon hallinnan kehittymistä. Lisäksi treenit motivoivat liikkumaan ja antavat ilon liikunnasta.

Pikaluisteluharjoitusryhmien kuivaharjoituksissa juoksemme, hypimme ja käytämme kaarrenaruja ja liukulautoja. Kuivaharjoitusten tavoite on yleisen kunnon kohentaminen, nopeuden, voiman, koordinaation ja vartalon hallinnan parantaminen sekä luisteluasennon ja -tekniikan hiominen.

Kuivaharjoituksiin tarvitset hyvät, tukevat juoksukengät (sivuilta-sivulle hypyt), vaatteet sään mukaisesti ja juomapullon. Sykemittari on plussaa, mutta ei pakollinen.


Mäkitreenit

Mäkitreenit pidetään intensiivisinä intervalliharjoituksina, minkä avulla kehitetään parempaa peruskuntoa, kestävyyttä ja nopeusvoimaa.

Mäkitreeneihin tarvitset hyvät juoksukengät, vaatteet sään mukaisesti ja juomapullon. Sykemittari on plussaa, mutta ei pakollinen.


Pyöräilylenkit

Pikaluistelijoille maantiepyöräilylenkit ovat palauttavia sekä tärkeitä peruskuntoa parantavia treenejä. Pyöräilemme ryhmässä tasaista vauhtia, jotta kaikki osallistujat pysyvät ryhmän mukana. Ryhmän vetäjä valitsee reitin. Pyöräilykauden alussa ajaamme n. 1,5 tuntia, ja voimme pidentää lenkkejä kuin pyöräilijöiden kunto paranee.

Pyöräilylenkille tarvitset hyväkuntoisen maantiepyörän ja kypärän. Jarrujen ja vaihteiden toimivuus on erityisen tärkeätä ryhmässä pyöräillessä. Myös renkaat tulee olla hyvässä kunnossa. Tarvitset myös varakumin, jos rengas puhkeaa lenkillä. Lenkillä on hyvä olla myös evästä ja juotavaa mukana. Suosittelemme nopeusmittarin käyttöä pyörässä.